Translate

donderdag 7 juni 2012

BEAUTYLICIOUS #1 - Eyeliner





Net zoals de voorbije winter, blijft eyeliner ook deze zomer helemaal hot. Er zijn twee trends wat betreft eyeliner. De eerste trend is de zwarte eyeliner, op een zeer dikke manier aangebracht. De tweede trend is de gekleurde eyeliner (lekker vrolijk!). 



Zwarte eyeliner
Geef je ogen een extreme lik zwarte eyeliner deze zomer. Dit kan gaan van dikke zwarte strepen tot ver buiten de lijntjes. Deze theatrale blik mag je niet missen! Hieronder zie je enkele voorbeelden van bekende ontwerpers. Ikzelf ben in dit opzicht vooral fan van Talbot Runhof en Ruffian. Een zwarte eyeliner vind ik namelijk erg mooi, zolang het vrij subtiel blijft. Extreme looks zoals bij Gaspari te zien is, trekt me persoonlijk niet bepaald aan. Zie hieronder enkele voorbeelden van een aantal bekende ontwerpers (plaatjes kijken, juij!).


1. Frankie Morello
Frankie Morello s/s 2012

2. Talbot Runhof

3. Gasperi

4. Jonathan Saunders

5. Ruffian




Gekleurde eyeliner
Naast deze opvallende zwarte eyeliner, is het deze zomer ook helemaal 'in' om voor gekleurde eyeliner te opteren. En aan de Nederlanders onder ons: oranje boven! Boven het oog welteverstaan. Ja ja, oranje is hét modekleur om als eyeliner te gebruiken. Wanneer je dit combineert met een nude lipstick zorgt het echt voor een zeer mooi resultaat, zoals ook Marni met zijn modellen aantoont. Ik ben alvast een grote fan (nu moet alleen het weer nog mee willen)!


Marni
Marni spring/summer 2012


Cacharel


Opvallend bij deze kleurrijke eyeliner, is dat de andere make-up zeer subtiel gehouden wordt en net dit zorgt voor een zeer mooi opvallend, maar toch neutraal resultaat. Weet jij welke eyeliner bij jouw ogen past? Als je voor een eyelinerkleur wil kiezen dat écht goed bij jou past, is het belangrijk om naar je ogen en huid te kijken. Gekleurde eyeliner is namelijk bedoeld om diepte in je ogen te geven en je wimpers te accentueren. De kleur moet zorgen dat de kleur van je ogen de natuurlijke schoonheid niet wegneemt.


De kleur van je huid speelt ook een rol bij het selecteren van de juiste kleur eyeliner. Als je een koele ondertoon hebt, is het verstandig om make-up te gebruiken met blauwe ondertonen. Voor vrouwen met warme ondertonen is het verstandig om voor kleuren te kiezen met gele tinten. De juiste ondertoon zorgt ervoor dat je eyeliner perfect bij de kleur van je huid past en het er natuurlijk uitziet. Hieronder enkele voorbeelden van goede combinaties. Natuurlijk kan je ook steeds met knallende kleuren helemaal los gaan deze zomer. 


Blauwe ogen
Als je blauwe ogen hebt kun je het beste kiezen voor een bronzen/oranje of bruine eyeliner. Dit accentueert je blauwe kleur ogen en het komt natuurlijk over. Een mooie combinatie als je het mij vraagt! Daarnaast kun je ook gaan voor wat meer klassieke kleuren zoals, grijs, paars, violet of diep blauw. Denk er wel aan dat je blauwe eyeliner een tint donkerder moet zijn dan je blauwe irissen zelf.


Grijze ogen
Met grijze ogen kun je het best gaan voor donkerblauw, paarse tinten, indigo en grijs. Pas op dat je bij het gebruik van grijze eyeliner wel voor donkerder tint grijs kiest dan je kleur grijs van je ogen. Anders komt het niet mooi over en drukt het juist je natuurlijke grijze tinten in je ogen weg. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, toch?


Groene en hazelnootkleurige ogen
De ideale kleur eyeliner is paars of bruin. De paarse eyeliner accentueert het groen in je ogen. Hazelnootkleurige ogen hebben meer vrijheid in hun keuze van de kleur eyeliner. Je kan kiezen uit paars, bruin, brons en goud. Deze kleuren eyeliner brengen de mooiste aspecten van je hazelnootkleurige ogen naar voren.


Bruine ogen
Bruine ogen kunnen uit veel verschillende tinten kiezen. Dit geldt dus ook voor gekleurde eyeliners. Maar de mooiste kleuren eyeliners voor bruine ogen zijn toch koper, brons, champagne en beige. 




Ik hou echt van eyeliner en zal ook deze zomer gerust durven experimenteren. Al is en blijft zwart momenteel mijn favoriet. Durf jij het aan om deze zomer een extreme eyeliner te kiezen?




Liefs, 
J.





6 opmerkingen:

  1. ik ben dol op eyeliner! alleen ik hou meer van de subtiele lijntjes die iets minder opvallen. Hier vind ik de tweede het mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben ook nog meer voor zwart, maar om zo een resultaat te krijgen als hierboven zal ik nog veeel moeten oefenen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou van dikke zwarte eyeliner !!! Maar het past niet bij mijn ogen. Bruine eyeliner lijkt me ook wel leuk ! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik houd van eyeliner, kan echt niet meer zonder! Het kan je look juist maken, of breken, maarm eestal voegt het iets toe. :) Ook ga ik graag voor een gekleurde liner, brons met blauwe ogen is gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk al die voorbeelden! Heb zelf nog nooit een eyeliner gebruikt, doe meestal een oogpotlood op. Maar heb wel zin om eens te experimenteren. Mij lijkt bruin wel heel mooi, net iets zachter dan zwart.

    BeantwoordenVerwijderen