Translate

zaterdag 9 juni 2012

GASTBLOGGER #1 - Take a break door F.



Aloha!

Jolie heeft me gevraagd om als eerste gastblogster iets te schrijven op haar blog. Ik voelde me vereerd, maar was toch een beetje zenuwachtig. Ik heb nog nooit een blog geschreven en ben bovendien volop aan het studeren voor mijn examens…
Ik had heel veel ideetjes die ik graag met jullie wou delen. Toen realiseerde ik me dat de meesten onder jullie op dit moment zelf te kampen hebben met examenstress, dus waarom niet wat doen om jullie er van af te helpen ?


Voor de examens maak ik altijd een strakke planning van vroeg in de ochtend tot ‘s avonds laat. Tijdens mijn pauze grijp ik meestal naar mijn computer om vlug even Facebook te checken of plof ik me in de zetel en kijk ik naar hersenloze programma’s op televisie. Redelijk saai dus. Na al deze examenperiodes heb ik wel al een paar leukere manieren bedacht om mijn pauze door te brengen.

Hier zijn 15 originele manier om je studeerpauze door te brengen:

1) Ga joggen! Laat je helemaal gaan! Drijf jezelf tot het uiterste! Ren de stress uit je lichaam! Een groot pluspunt na het joggen is natuurlijk de zalige douche. Toch niet zo sportief? Een wandeling doet ook wonderen. Het is gezond en je komt nog eens buiten.

2) Een manicure; je nagels verzorgen en in prachtige kleuren lakken.


3) Een gezichtsmaskertje; De meeste gezichtsmaskertjes hebben maar 10 minuten nodig. Dus het is een perfecte ontspannende pauze. En je zal er stralend uitzien op je examen!


4) Yoga ! Even lekker rekken en strekken. Op internet vind je superveel informatie over yoga en op youtube staan er ook ontelbare tutorials. Hier is een yoga oefening van 10 minuten. Perfect om even tussen 2 hoofdstukken te ontspannen!



5) Maak een muziekafspeellijst van ongeveer 15 minuten, met al je favoriete nummers. Draai die volume knop open en laat je helemaal gaan. Dans, zing, spring… geloof me, het is een echte uitlaatklep!



6) Masseer je voeten. Vreemd ? Helemaal niet ! Persoonlijk vind ik het heel ontspannend. En nu je toch bezig bent… kan je even goed je teennagels ook eens lakken.


7) De woonkamer doorkruisen zonder de grond te raken. Dit is een spelletje dat je ongetwijfeld als kind speelde. Na een paar dagen lang studeren en een flinke dosis stress heb je niet veel nodig om je kapot te lachen.



8) Steek je haar op! Het is zalig om je nog eens met jezelf bezig te houden en je mooi te maken. Een ander voordeel is dat je haar niet meer in de weg ligt. Hier zijn een paar ideetjes van handige kapsels tijdens het blokken:




10) Je favoriete blog checken ! (Uiteraard maakt ook Les Jolies Choses hier deel van uit)


11) Een half uurtje trampoline springen: het geeft je een bevrijdend gevoel en je verbrandt nog eens 105 calorieën ook!


12) Bel je beste vriendin, je oma, een tante, … Kortom iemand die je weinig ziet tijdens de examenperiode. Het is leuk om eens met iemand anders te praten dan je medestudenten.



14) Je outfit samenstellen voor je volgend examen. Je komt dan eens buiten, dan kan je er even goed opperbest uitzien. Doe een kleedje aan dat veel te mooi is om in te blokken, leuke schoenen en die oorbellen die je ogen zo doen uitkomen! Ook al buis je voor je examen, niemand zal iets kunnen opmerken op je outfit.



15) Boek je zomer! Vliegtuigtickets, camping, hotel, festivals, … Alles kan je online bestellen en betalen. Niets leuker dan een beetje weg te dromen…

Ik hoop dat ik jullie pauze wat heb kunnen opfleuren. Wat is jullie favoriete bezigheid om even te ontspannen?  Of hebben jullie goede studeertips? Laat maar weten!


XXXO
F.

2 opmerkingen:

  1. Haha, goede tips! Gelukkig heb ik ze nu niet nodig, maar bloggen.. mhmh.. verslavend like hel! Volgens mij zit ik dan de komende uren vastgeplakt achter mijn laptop. xD De knot met het ingevlochten haar vind ik echt gorgeous! Erg leuke gastblog. ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke tips! Die vlecht met de knot is echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen