Translate

dinsdag 6 augustus 2013

REVIEW - Essence - I love extreme mascara


Essence I love extreme is een mascara waar al veel over geschreven is op blogs. Maar is hij wel zo goed als de meeste zeggen? Ik heb hem voor jullie een aantal maanden getest en opnieuw getest zodat ik jullie mijn eerlijke mening kan geven.




Wanneer ik deze mascara in de winkel zag liggen, trok hij me aan vanwege de knalroze kleur. De andere mascara's van Essence zijn bijna allemaal zwart met een tekening. Dus deze sprong er echt wel uit. Langs de andere kant is er naast zijn roze kleur niet echt iets speciaals of anders aan de mascara. Voor de hele toffe verpakking moet je het dus niet doen.








Stiekem draaide ik het mascaraflesje open in de winkel en zag ik bovenstaande borstel tevoorschijn komen. Yes, een rubber mascaraborsteltje, daar hou ik van. Ik heb het idee dat rubberen borsteltjes mijn wimpers meer vastpakken en zo langer maken. De haartjes staan dicht bij elkaar wat bij mezelf ook altijd goed werkt om mijn wimpers voldoende van elkaar te spreiden en ik hoopte/dacht dat ik met deze mascara dus geen spinnenpoten ging krijgen.

Eenmaal thuis gekomen probeerde ik de mascara onmiddellijk op droge propere wimpers. Wanneer ik hem dus deze eerste maal gebruikte was ik echt verrast door de mascara. Het was een goede donkere zwarte kleur, mijn wimpers werden voller en voller per laagje dat ik aanbracht én het bleef nog eens een hele dag zitten ook merkte ik diezelfde avond. 





Wat me daarentegen wel opviel was dat ik gedurende de dag wel mascaravlekjes op mijn ooglid had. Dit had ik eigenlijk met nog geen enkele mascara gehad. Dat was wel een nadeel. Na deze mascara een lange tijd te gebruiken ontdekte ik steeds meer nadelen, wat niet wil zeggen dat deze mascara een hele poos wel heel goed geweest is! 

Na een maand deze mascara te gebruiken verloor hij voor het grootste deel zijn functie. Hij werd wat korrelig, zorgde wel voor spinnenpoten, gaf nog meer vlekjes op mijn oogleden en de kleur was ook niet meer wat het geweest was. Het werd moeilijk om mijn wimpers nog volledig zwart te krijgen met deze mascara.

Samengevat kan ik dus zeggen dat dit zeker een goede mascara is voor de prijs die je ervoor betaald (ongeveer 3 euro). De eerste maand werkt hij fantastisch! Hoewel de levensduur van mascara's meestal rond 3 maand ligt, kan je deze dus zeker niet zo lang gebruiken. Wanneer je deze dan elke maand opnieuw moet kopen, lig je al aan 9 euro. Nog steeds niet veel, maar het is de afweging waard met een wat duurdere mascara die waarschijnlijk wel 3 maanden zal meegaan. Ik heb hem eerlijk gezegd wel al een aantal keer opnieuw gekocht, ook al gaat hij bij mij slechts 1 maand mee.


Hebben jullie ervaring met deze mascara? 

Liefs, 
JOLIEFIE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten