Translate

woensdag 12 september 2012

Spaas geurkaarsen

Geurkaarsen. Wat zie ik ze graag, wat ben ik er verslaafd aan. Maar... ik ben nog steeds op zoek naar dé ideale geurkaars hoor! Ik heb er al tientallen geprobeerd, maar telkens vind ik er wel iets negatiefs aan. Misschien ben ik te kritisch, "het gaat maar om geurkaarsen hoor" zegt een stemmetje in mijn hoofd en dat is misschien wel waar. Maar toch... Lees verder voor een dagdagelijkse review over 4 verschillende geurkaarsen van het merk Spaas.

MIJN EISEN
Wat betreft geurkaarsen heb ik drie eisen. Ze moeten er eerst en vooral mooi én romantisch uitzien. Ten tweede moeten ze een mooie aparte of juist alledaagse kleur hebben en natuurlijk hét belangrijkste: er moet een lekkere geur ontstaan die door je (woon)kamer zweeft én blijft zweven. ik vind dat wanneer je geurkaarsen in de kamer geplaatst hebt er niet enkel een gezellige sfeer moet gecreëerd worden, maar ook een goede geur. Anders zet je gewone kaarsen, toch?

Dus samengevat, focus ik me op 3 zaken:
> Vorm
> Kleur
> Geur

DE KAARSEN VAN HET MERK SPAAS
Vandaag review ik voor jullie 4 geurkaarsen van het merk Spaas. Een heel bekend merk als het op kaarsen aankomt. De firma heeft naast geurkaarsen ook theelichten, rustieke kaarsen, cilinders, glaasjes, anti tabac kaarsen, tafelkaarsen, tuinkaarsen en noveenkaarsen in zijn assortiment.

De vier kaarsen zagen er al goed uit. Vrij grote mooie kaarsjes. Niet aangestoken, roken ze trouwens al heerlijk. Mmm, alle vier de geuren zijn geweldig. Het uitzicht van de kaarsen is niet bijzonder. Gewoon standaardkaarsen in mat glas, wat daarom niet negatief is. Het past hierdoor vrijwel overal in je interieur dus dat is natuurlijk een pluspunt. Een geurkaars is geen geurstokje zoveel is duidelijk, maar hij heeft toch niet voor niets het woord 'geur' voor zijn naam gekregen? De volgende geuren hebben mij betoverd:

Vanille



Cassis















Jasmijn















Kers















BESLUIT
Als ik toch een keuze moet maken uit deze vier kaarsen, kies ik toch voor de geur jasmijn. Qua uiterlijk past een witte kaars overal bij, wat ik wel een pluspunt vind. Maar ook de geur is werkelijk heerlijk. Ik kan het niet goed beschrijven, maar het is een niet alledaagse geur en net dat vind ik origineel en lekker. De geurkaarsen van Spaas zijn dus een echt aanrader, al begrijp ik wel niet alles van hun 'typische kwaliteitsmerken' waarvoor ze volgens hun website staan:
"
> Kaarsen van Spaas druipen niet (Ze zitten in een potje, hoe kunnen ze dan druipen? Kaarsvet blijft toch kaarsvet?).
> Kaarsen van Spaas hebben een mooie en stabiele vlam (De vlam is zoals alle andere vlammen vind ik, niet 'extra' stabiel of weet ik veel, ze beweegt ook de hele tijd dus ze hangt niet constant 'kaarsrecht'). 
> Kaarsen van Spaas branden volledig en gelijkmatig op (Hier heb ik nog geen ervaring mee, nog geen enkele kaars is volledig op. Maar ik vind dit wel een goede eigenschap. Soms heb je kaarsen waarvan de wiek al helemaal opgebrand is, maar wel nog veel 'kaars' overblijft. Dus dat beloofd!). 
> Kaarsen van Spaas staan voor een lange en gegarandeerde brandduur (Moet ik nog ondervinden...).> De wiek van onze kaarsen gloeit niet na, walmt niet, ruikt niet en is gemakkelijk weer aan te steken (Oh, deze ruikt wel erg als je ze uitblaast en dat vind ik jammer. Je hebt eerst de hele tijd zo'n heerlijke geur en dan blaas je ze uit en heb je de verschroeide en verbrande geur. Klopt dus niet hoor!).
"
Buiten deze bovenstaande commerciële kenmerken, vind ik de kaarsen van Spaas wel één van de beste geurkaarsen die ik tot nu toe gehad heb. Ze ruiken lekker, zorgen voor sfeer en gezelligheid, hebben mooie neutrale standaard vormen en branden lang. Ik heb ze bijvoorbeeld echt al een drietal dagen bijna constant laten branden en ze zijn nog halfvol. De geuren zijn één voor één lekker, dus voor ieder wat wils.


Hebben jullie deze al geprobeerd of hebben jullie tips voor andere overheerlijke geurkaarsjes? Laat het me weten!

Liefs, 
J.

5 opmerkingen:

  1. Ik ben dol op geurkaarsen, maar deze ken ik nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste,
      Ik had de geurkaarsen van spaas ook. Nu heb ik een geurkaars gekocht die echt heel aangenaam ruikt. Die kaars heeft een houten wiek.
      Ik steek die niet lang aan maar heb er wel lang genot van.
      Ik vind de kaarsen van spaas niet slecht.
      Ik heb die besteld via internet.
      joja-shop
      grtjs

      Verwijderen
  2. Als je eens echte geurkaarsen wil proberen moet je eens een parfum kaars proberen. die zij verkrijgbaar bij JoJa-shop.be Die heeft ook Spaas kaarsen maar de parfum kaars zij stukken beter. 2mi laten branden en alles ruikt heerlijk in huis.

    BeantwoordenVerwijderen